velindhraa

Häst och kärra

Publicerad 2013-03-19 12:58:32 i Allmänt,

Idag var jag ut och lekte häst och kärra.
Var ett tag sen sist..
Det är gånger som dessa jag är glad att
jag är uppväxt med att man skall ta i och
hjälpa till. Att man helt enkelt inte har
tummen mitt i handen, om man säger det så.
Jag och mamma fraktade en spis på
mjölkkärran. Jag spände fast mig och mamma
hjälpte till att putta på, men hon hade mest shå
med att hinna med i farten, haha!
Vi lyckades också förundra ett antal förbipasserande
bilister. Tro det eller ej, men det är gånger som
denna som de få bilisterna blir många, 3 hela stycken.
En stannade t.o.m. av förundran. Han kunde inte
förstå hur kärran hängde med när ingen höll i.
Magi minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela