velindhraa

Vattenflaska

Publicerad 2010-09-09 17:43:12 i Allmänt,



Eftersom jag har haft min flunsa i 10 dagar så tyckte hälsovårdaren att jag inte skulle delta i gymnastiken denna vecka heller.. Problemet är bara det att i gymnasiets kurs får man bara vara borta 7 gånger från den gymnastik kursen man går och den är oftast 12 veckor lång . Denna kurs har vi 6 veckor som vi har 3 timmar i veckan och i de resterande 6 veckorna har vi 2 timmar i veckan, dvs. att man inte kan vara borta hur mycket som helst.
Så jag frågade snällt om ja kunde gå ut och gå och få timmarna godkända eftersom min flunsa inte vill ge med sig, och det fick jag denna gång.
Då jag begav mig ut på min promenad så kom jag plötsligt på en sak (inte så konstigt då man går där i "tystnaden" själv).
Man brukar säga att ens liv är "upp och ner" ibland, det här kan man väldigt bra jämföra med en flaska som är fylld av vatten! Om du lämnar ett tomrum som inte blir fyllt av vatten och lägger på korken så finns luft kvar där. Vänder du flaskan upp och ner hamnar luften uppe i bottnen.
Samma sak blir det juh för oss.
Om vi står med båda fötterna på jorden och tar tag i saker och ting och försöker göra det bästa av de situationer man hamnar i borde allt gå bra och luften borde finnas där så att det finns andrum för oss.
Snubblar man dock omkull så att man lämnar "upp och ner" stannar juh "luften" i fötterna på oss och vi har hela kroppstyngden som vilar på våra axlar och ingen luft = inget andrum, klart att det blir tungt om man skall ha det så!
Knasig jämförelse, men det finns nog någonting i det som stämmer ganska bra, tycker jag i alla fall :) Nu blev det här så långt så nu skall jag börja avrunda här..
Ha de gött och försök att ta det lugnt med Idol tittandet, det gör faktiskt inget fast du missar ett avsnitt för det finns ändå uppladdat på tv4:as hemsida eller på Youtube! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela