velindhraa

Dagens goda gärning!

Publicerad 2013-03-01 16:52:48 i Allmänt,

Idag när jag var på stan så hittade jag en lägenhetsnyckel som någon tappat.
Jag tog upp den och gick in till en firma som säljer bostäder intill, och frågade
vad jag skulle göra. Han kom ut med mig och frågade var jag hittat den, jag
visade och så gick han till de närmaste dörrarna, och pang, det var en dörr som
den passade i. Han sade att han skulle gå och ringa fastighetsskötaren nu, och
meddela så att de fick ta hand om den, och ge till han/hon som tappat den.
Farbron tackade mig så hjärtligt, och sade att jag varit duktig som plockat upp
den så den inte skulle ha hamnat under snö och frusit in i vägen.
Tar det som, dagen goda gärning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela