velindhraa

En dag på stan!

Publicerad 2013-02-26 18:52:42 i Allmänt,

Att en dag på stan kan vara så rolig, och så lyckad!
Jag och Sofie var och köpte våra INTERRAIL-biljetter idag!
WOOHOO liksom! Resan i Europa startar i april, spännande!!
Sen köpte jag två par Bagheera skor för 35€, inte illa!
Sen fick jag en 30€ handsfree gratis! (tack vare drulleförsäkring,
men iallafall!) Fick också service på svenska när jag ringde
försäkringstjänsten, så en stoooor bukett rosor till det!
Köpte också en bok på loppis för 1€, som blev väldigt omskrytt
av hon som satte och tog mot betalningen, tummen upp!
Och sen hade jag förstås trevligt sällskap av Sofie & Julia, så
det gjorde ju dagen ultimat!
Här har ni dagens inköp i bild också!

(MÅSTE BERÄTTA EN STOR PARENTES)
Det som gjorde dagen så ultimat rolig, var av en händelse på Gigantti.
Jag och Sofie stod och väntade på Julia, och sysselsatte oss därför
med att kolla runt på lite telefoner, och skojja om dem osv.
Jag skulle då ta ett kort med en av telefonerna på Sofie, och hon gjorde
en fjollig pose!
Sen skojjar jag när vi tittar på bilden, att vi lämnar den kvar. Varav Sofie
inte håller med, så vi skall alltså ta bort den från telefonens minne.
Vi går in på galleriet och skall trycka på skräpkorgen, när jag märker att
den är under larmpluppen, vilket betyder att den inte går att ta bort!
Jag fick ett skrattanfall, medans Sofie för brinnkära livet/halft i panik försöker
ta bort den. Tillsist blir hon så desperat att hon med våld bryter bak larmpluggen,
varpå ett högt alarm börjar ljuda i affären och alla stirrar stint på oss.
Det skall jag tala om för er, var extremt pinsamt, men så otroligt roligt
på samma gång, för expiditen hade inte sett vad som hänt, och skyller
larmet på en annan telefon.
Det hela slutade alltså med ett gott skratt och en bild som fortfarande
är kvar på telefonen hos Gigantti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela