velindhraa

Vad är ditt problem?!

Publicerad 2012-04-13 14:18:34 i Allmänt,

Helena Eronen, assistent till riksdagsledamoten James Hirvisaari (Sannf), skrev i tidningen Uusi Suomis bloggtjänst i onsdags att utlänningar som bor i Finland borde förses med ett märke på ärmen som informerar polisen om deras etniska bakgrund.

Enligt Eronen kunde också finlandssvenskar och sexuella minoriteter tvingas bära märken på ärmen.

Helena Eronen, varför skrev du så?

–Jag har för vana att skämta om saker och kommentera nyheter på ett fräckt sätt i min blogg.

Menar du faktiskt på allvar att utlänningar borde gå omkring med ett märke på armen?

–Nej det gör jag definitivt inte. Min tanke gällde vilka metoder polisen har att tillgå för att bekämpa organiserad brottslighet och olaglig invandring, om de inte var som helst får be att få se identitetspapper av personer som ser skumma ut.



Vad är det med dig kvinna?! "Det är bara ett skämt.." Det var verkligen inget roligt skämt! Varför alltid hoppa på minoriteter, de som är "svaga"? Det känns trist att säga att man skäms över hur vissa politiker i eget land inte tänker sig för hur de uttrycker sig. Här ger vi dem vårt förtroende för att de skall bli invalda och så går de och glåpar ur sig saker som detta..(nu är förstås Eronen en assistent, men i alla fall) Jag brukar oftast tycka att politik är roligt, intressant och viktigt, men det känns mer och mer som att allt kretsar kring att få bort så många minoriteter i landet som möjligt nu just. Det är väl inte minoriteterna som är problemet eftersom vi är i minoritet, eller?! Fattar inte varför man lägger ner energi på saker som man kunde sluta hänga upp sig på och göra något annat på de politiska mötena, finns mycket mer viktiga saker att göra än att tracka ner på minoriteter. Usch man blir bara så less!


Var tvungen att avreagera mig lite..
Var till doktorn idag och nu ber jag bara till gudarna att jag inte skall gå genom samma skit igen, det skrämmer skiten ur mig, vill verkligen inte! Men måste bara vänta på besked nu. Fredagen den 13 till ära antar jag..



Så där annars har vi premiär ikväll på vår show av Åminne genom tiderna. Har olyckligtvis förstås gått och blivit förkyld under gårdagen/natten. Men skall försöka hålla energin uppe i alla fall och anstränga rösten så lite som möjligt så att den håller inför morgondagen också!



Blev ett mycket långt inlägg nu, men så blir det när det är mycket som händer, hahah!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela